ANDREA - a full time Yoga, Pilates and Tai Chi instructor.

I fell in love with yoga over seven years ago, when I got a Nintendo DS and bought a game called Let's Yoga. From then, I began 'playing' yoga everyday, sometimes twice a day. At first, the practice was more physical for me, but after few months I started to really count on yoga to bring me a sense of calm during especially chaotic days. Soon after, I began recognizing the benefits of a regular asana and meditation practice and continued to incorporate yoga daily - not just during times of chaos. I found myself feeling more energized, more compassionate, happier, and with more awareness. Now, I teach full-time and couldn't be happier to do what I love. What began as a physical practice for strength and flexibility quickly became a lifestyle. I teach my students to take their yoga off the mat and apply the principles learned in the class to their lives outside of the studio. I do not only teach my philosophy, I live it.

piatok 30. novembra 2012

Konečne sa nám pošťastilo - 3. nahrávanie

Dnes sme sa nahodili, ale už aj s Maykou, a šli sme na bus :) Justína tentokrát nezmeškala bus a šli sme pekne spolu...



Nemohli sme si dovoliť ujsť kŕnemie armády nebojácnych veveričiek v parku :) strašne milé boli - keď nehrýzli (večer som sa dozvedela, že tieto sú z Kanady , čo sa už človek nedozvie).


 
Najprv sme okukali ako postupuje Mayka s s maľovaním jej salónu - vrelo odporúčam jej veľmi skvelé masérske služby! (viac info na Maykine liečivé ruky)

 
Natáčanie nám po prvý krát šlo ako po masle, nič sme nerozbili, nepokazili a ani sme neboli v časovej tiesni :) dokonca som sa zaľúbila do slidera - novej Justíninej hračky.

 
A cestou domov sme boli všetky statočne unavené :) Ďakujem, kočky veľmi pekne za vašu pomoc!!! 


streda 28. novembra 2012

Natáčanie cez splň - pokazilo sa nám aj to, čo sa nedalo...

Tak, dnes sme sa vychystali pekne znovu, s Alou sme vyrazili na autobusku, nastúpili sme... A hneď prvé, čo sme urobili zle, zaplatili sme papierovym peniazom, nemali sme drobné, a ako sme si potom mohli prečítať, človek, čo ide na bus musí platiť presne hotovosťou. Ešteže sa pán šofér nad nami zľutoval a vydal nám horko-ťažko. Potom kuknem dnu, a autobus prázdny - Justína tam nebola - och! Hneď mi volala, že nestihla tento bus, a že ide iným, aby sme ju počkali na námestíčku, lebo že nesie aj svetlá a tie sú ťažké. No tak sme čakali asi aj polhodinu, a potom volá Justína, že ona vystúpila na inej zastávke, že je už skoro pri fitku. Tak sme sa ponáhľali za ňou, ale tak museli sme ešte veveričkám cestou niečo hodiť :)



Došli sme tam, rozložili sa, a zistili sme, že káble od svetiel nie sú dosť dlhé, tak som šla po predlžovačku, ale nešlo nám to ani tak. Asi nám nebolo súdené natáčať vo svetle :P 



Nejak sme to natočili, celkom som spokojná s doterajším priebehom :) 




A o 4 už boli pripravené na hodinu baletu malé dievčatká, tak sme museli odísť. 
Bus trošku meškal, ale sme boli radi, že vôbec šiel, dosť zima nám už potom bola. 


Takže záver - dnešné natáčanie dopadlo nakoniec eňo-ňuňo, ak sa podarí, ďalšie bude v piatok :)


utorok 27. novembra 2012

Dnešné novinky

Dnes máme s Alou dosť náročný deň, dve hodiny sme vymýšľali ako urobíme a vysvetlíme všetky pózy na DVD. Nechceli sme to mať príliš seriózne, pretože chceme ukázať, že joga nie je nedné sedenie a ničnerobenie, ale že vážne pozitívne vplýva a zasahuje do našich životov. Dúfame, že zajtra nám natáčanie na ostro pôjde tak ako dnes generálka a že všetky nápady úspešne a pekne zrealizujeme - veď nie sme žiadne Bé-čka! (ale A-tím:) :P







Ďalšia novinka je, že som akurát požiadala o autorské práva na dve CD-čka s relaxačnou hudbou, čo by sme chceli použiť, snáď príde pozitívna odpoveď, pretože som predtým ešte o také niečo nežiadala... Takže ak mi to schvália, bude nám hrať na DVD pekná hudbička :)



sobota 24. novembra 2012

Meditácia počas pôrodných bolestí

Sadnite si do pohodlnej sediacej polohy na zem, alebo stoličku s rovnou chrbticou.

Zamerajte sa na váš dych, ten by mal byť teraz stredobodom vášho sústredenia sa. Všímajte si ako vzduch vchádza do vášho tela a ako ho vydychujete. Takto sa sústreďte pár nádychov a výdychov a dajte pozor na to, aby nádych a výdych trval rovnako dlho.

Začnite si predstavovať celé svoje telo a ako dýcha. predstavte si, že ležíte alebo sedíte. Snažte sa vidieť každý váš detail, váš tvar, šaty, čo máte oblečené, výraz vašej tváre. Sustreďte sa teraz na to, ako sa vidíte ako sa vám hruď dvíha pri nádychu a klesá pri výdychu.

Predstavte si, že vzduch, ktorý dýchate je zlatej farby. vaše pľúca sa postupne a pomaličky napĺňajú zlatým svetlom a potom sa vyprázdňujú. Viďte prúd zlatého svetla ako vniká do vášho tela a potom ho opúšťa.

Teraz sa začnite sústrediť na krvný obeh. Predstavte si krv, ktorá donáša každej bunke vášho tela zlaté svetlo. Potom sa krv vráti do pľúc a opúšťa telo. Takto sa tento kolobeh opakuje. Zlaté svetlo do vás vniká a opúšťa vaše telo cez nos, preteká celým vaším telom a napĺňa každú vašu bunku. Keď je budnka zaliata zlatým svetlom, tak sa uvoľní a oddychuje. uvoľnite si postupne členky, kolená, stehná, panvu, celé bruško, aby sa dieťa mohlo bez väčších problémov dostať na svet. Uvoľnite si celú chrbticu, hruď, ramená, krk, tvár, hlavu a celé telo máte teraz krásne uvoľnené.

Položte si ruky na brucho a toto zlaté svetlo s láskou a nehou nasmerujte na vaše dieťa. V tejto predstave zostaňte na chvíľu, môžete sa kľudne aj rozprávať s vaším dieťaťom a keď nastane správna chvíľa, nechajte tento obraz vyblednúť a svoju myseľ vráťte do reality. Pohýbte rukami a nohami a pomaly otvorte oči.

Dýchanie počas pôrodných bolestí a pôrodu

Jogové dýchanie
- hlboké a kontrolované dýchanie, pri výdychu sa snažte uvoľniť každý sval. 
- toto sústredenie sa na dych zaručí telu i duchu zdravý prísun pozitívnych energií

Ujjayi dýchanie
- dýchajte cez zadnú stranu nosa, ak vám to nejde hneď na začiatku, pri nádychu a aj výdychu cez otvorené ústa šepkajte rovnomerné ´haaaaa´ (znie to síce hrozivo, ale je to základné jogové dýchanie). Keď vám toto pôjde, len zatvorte ústa a vydávajte ten istý zvuk

Bhranari dýchanie
- tento spôsob dýchania sa dá robiť len vo vertikálnej polohe
- poriadne a hlboko sa nadýchnite a pri výdychu nosom robte zvuk ´hmmm´ - ako pri Ujjiayi dýchaní. Predstavte si ako tento zvuk prechádza cez celé vaše telo cez pôrodný kanál. 
- toto dýchanie pomáha znížiť bolesti, zvýši sústredenie a vnútornú silu

Dýchanie pri pôrode
- zhlboka sa nadýchnite cez nos a vydýchnice cez ústa a pri výdychu robte hlboký zvuk ´haaaa´. Výdych mal byť v čase najvôčších bolestí a mal by vydržať po celú dobu kontrakcie. 
- toto dýchanie pomáha uvoľniť bolesť počas kontrakcií počas pôrodných bolestí

Yoga for Healthy Pregnancy


Yoga is a practice that can lead all pregnant women into a calmer, safer place. Whether one has been practicing yoga for years, or is more of a "sofa person" than a "mat person," most women can benefit from yoga tremendously during pregnancy. It can prepare them both physically and mentally for the laboring process. The asana practice helps to open muscles of the pelvis, reducing pressure on ligaments and easing lower-back pain. It promotes flexibility, strength and stamina, as it focuses the entire body on releasing and relaxing.

Throughout the stages of pregnancy, yoga helps to release stress that the changing body experiences in the joints and musculature. As the uterus grows, the anterior tilt of the pelvis places strain on the lumbar spine, applies weight to the abdominals, and externally rotates the femurs in the hip sockets. These shifts tax the ligaments and exaggerate the spinal curves, causing discomfort and fatigue. The increasing weight of the breasts can cause tension in the upper back and shoulders, and often the baby favors one side of the uterus, causing temporary scoliosis. These factors indicate the need for physical activity to help keep these conditions from becoming chronic. One simple yoga pose that can bring great relief is the cat pose. It stretches the lumbar spine and releases the neck and shoulders. Pranayama techniques can also counteract the harmful effects of stress and anxiety. Deep breathing reduces the blood pressure, heart rate and muscle tension. 


Practicing yoga can also support self-esteem and personal power. Many women begin to feel overwhelmed or out of control during the course of their pregnancy. Aspects of pregnancy that are perceived as negative, such as weight gain, morning sickness and decreased sexuality, can bring about feelings of depression and can cause a woman to have a low self-image. Yoga can refocus and balance a woman's energy, helping her shift into a more positive mind state. This positive place can also help a woman gain more control over her intuitive self. So much of labor has to do with trusting that the body is capable of the work ahead. Listening to one's intuition is crucial when the sensations seem overwhelming. 
The baby, too, benefits from all of this yoga. It receives increased oxygen and endorphins. The movement of the asana practice also gently massages the baby and creates an inner remembrance of relaxation. Babies will carry this within them throughout life. 

There are contraindications for practicing yoga during pregnancy, and each teacher and student should be aware of them. Some of these conditions include hypertension, pre-term labor, leakage of the amniotic fluid, cervical insufficiency or persistent bleeding. Yoga practice should be discontinued if there is an absence of fetal movement, severe back pain or fainting, and medical attention should be sought.

If you want to join my class Yoga for Healthy Pregnancy, you will find us in Harpers Fitness in Dunstable Leisure Centre from January 2013 every Wednesday at 10:50. All are welcome!

štvrtok 22. novembra 2012

Filmujeme 1.

Včera bol tiež jeden veľký deň pre mňa.. Začali sme filmovať! :) Ráno sme s Alou statočne stresovali, ale nakoniec sme aj krásne pomôcky vybrali a zladili, aj my sme sa pekne upravili do konečnej podoby, a musím uznať, vyzerali sme ako profesionálky. Nabalené všetkým možným sme vyrazili na autobusovú zastávku, Jusína nám volala, že má kamery a všetko potrebné a nastupuje. Odviezli sme sa do Dunstable a cestou do fitka sme stretli troch pánov na spapanie, Tonyho, Johna a ešte jedno meno tam bolo, mi vykĺzlo z pamäti, ospravedlňujem sa. Po tomto stretnutí sme boli pram doslova prepadnuté veveričkami, ktoré nám papali z rúk - boli hrozne milé! :)

No a nakoniec sme dorazili do fitka, zistili sme, že svetlo je dosť zlé v tom mojom vyvolenom tanečnom štúdiu a pobehali sme všetky voľné a nevoľné miestnosti. Vrátili sme sa do prvého štúdia a nejako sme vyšpekulovali, ako by sa to dalo nahrať aj tam. Kým sme to všetko vymysleli a pripravili, drahocenné minúty tikali, a na natáčanie nám ostali už len dve hodiny. Avšak, i napriek takejto časovej tiesni sme toho dosť urobili. Zistili sme, že pod tlakom pracujeme lepšie :P a veď uvidíme ako to bude na obraze vyzerať. Museli sme sa rýchlo odpratať za 5 4, pretože už male dievčence cupitali pred dverami v baletovych sukničkách - zlaté boli!

Samozrejme, že sme nečli hneď domov, ale poriadne - a to myslím úplne poriadne, dopopuku sme sa ´naobedovali´, s poriadnou dávkou horúcej čokolády s Baileys a fajnučkými dezertmi nakoniec. Ledva sme takto došli na autobus. A unavené sme sa dokotúľali domov a niektoré z nás mali to privilégium si ísť oddyýchnuť a poriadne sa vyspať po tomto náročnom dni :P 

Ďakujem: super šikovnej kameramanke Justíne a mojej vždy šarmantnej asistentke a poradkyni Alenke!

Fotodokumentácia :D

DOMA:
 KŔMENIE VEVERIČIEK:


 PRÍPRAVY:


 OBEDOVEČERA:


 CESTA DOMOV:

 A na záver už len zhrnúť, koľko filmovaní nás ešte čaká... Po prvej horúcej čokoláde baby tvrdili, že 5x ešte dôjdeme, po fajnej večeri to už bolo 7x, a po vynikajúcom dezerte sa dušovali, že aby to bolo čím najlepšie, ešte apoň 12x prídeme natáčať! :D 

No, každopádne bola sranda a som rada, že si to chcú baby so mnou ešte minimálne pár krát  zopakovať.