ANDREA - a full time Yoga, Pilates and Tai Chi instructor.

I fell in love with yoga over seven years ago, when I got a Nintendo DS and bought a game called Let's Yoga. From then, I began 'playing' yoga everyday, sometimes twice a day. At first, the practice was more physical for me, but after few months I started to really count on yoga to bring me a sense of calm during especially chaotic days. Soon after, I began recognizing the benefits of a regular asana and meditation practice and continued to incorporate yoga daily - not just during times of chaos. I found myself feeling more energized, more compassionate, happier, and with more awareness. Now, I teach full-time and couldn't be happier to do what I love. What began as a physical practice for strength and flexibility quickly became a lifestyle. I teach my students to take their yoga off the mat and apply the principles learned in the class to their lives outside of the studio. I do not only teach my philosophy, I live it.

streda 29. augusta 2012

Ťava - Ustrasana

Prečo je dobré precvičovať túto ásanu:

    • naťahuje a posilňuje ramená a chrbát
    • uvoľňuje stavce
    • zmierňuje bolesti dolnej časti chrbta
    • zlepšuje ohybnosť, hlavne v oblasti chrbtice
    • zlepšuje držanie tela
    • otvára hrudník, čím zlepšuje dýchanie
    • rozširuje brušnú oblasť, čím zlepšuje trávenie a vylučovanie, lieči i zápchu
    • tónuje brušné svaly a napráva orgány v bruchu, posilňuje panvu a krk
    • otvára boky a zvyšuje ohybnosť bedrových kĺbov
    • znižuje tuk na stehnách
    • posilňuje stehná a paže
    • naťahuje členky, stehná, triesla, brucho, hrudník a krk
    • stimuluje endokrinné žľazy

Ako na to:
                                           

Kľakneme si a kolená dáme od seba na šírku ramien.

Poriadne sa nadýchneme a pri výdychu sa trochu predkloníme.

Pri nádychu dáme dozadu najprv jednu ruku, potom druhú a chytíme sa členkov.

Hlavu zakloníme dozadu, panvu pretlačíme dopredu a takto vydržíme pár nádychov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára